IFA valník s plachtou TT, 4. diel
Tento článok nie je ani tak postup ako poskladať valník bežne dodávaný výrobcom, ale skôr poukazuje na využitie dielov zdanlivo vzájomne nepoužiteľných.
Pri skladaní kabín sa mi veľmi rýchlo minuli sklá, ktorých bolo oveľa menej ako ostatných súčastí. Keďže mám jeden „mech“ aj vo veľkosti H0, vysypal som ho na plech. Po rozdelení toho, čo tam bolo, som zistil, že mám jednu kasňu Barkasu a plno skiel. Na prvý pohľad mi bolo jasné, že po troche presviedčania sa skamarátia s IFOU. Na obrázku vľavo je originál skla do IFY, v strede novo urobené okno a vpravo pôvodné okno do Barkasu.
Odrezané okno je vyššie a trochu užšie, čo bráni správnemu dosadnutiu kabíny na pojazd. Preto treba vypilovať vybrania pre sedadlá a vpredu vybranie pre motor. Na vrchu skla sa vyvŕta otvor pre zbytok vtokovej sústavy kabíny.
Takto upravené sklo „nasucho“ vyskúšam. Najprv však treba upraviť tvar sedadiel pojazdu. Vľavo je upravený pojazd, vpravo pôvodný.
Skúška „nasucho“ a možno poskladať kabínu.
Je jasné, že takého okno nemá zadnú stenu, ale keď sa robí vysoká nadstavba, nevadí to
a snáď mi šofér trochu prievanu v kabíne odpustí. Na druhú stranu nikde nie je zakázané vložiť tam kúsok plexi z obalu CD alebo z mentolových Tic-Tac.
Obdobný problém ako so sklami som mal aj s kolieskami. Viem, že sa dá objednať originálna sada koliesok, ale mne sa nechcelo čakať. Mal som k dispozícii viac stavebníc výrobcu SDV (mierka H0) a ako som si ich prezeral, premeral som si jedno pneu a mal som po probléme. Výrobca nemal problém dodať tieto kolieska ako náhradný diel. Rozmerovo sadne a podľa mňa je vzhľadovo lepšie ako jednoduché kolieska originálu. Jedná sa o kolieska z vozidla Magma , kat.č. napr. 185,194. Na osky, ako som spomínal skôr, som použil guľatinku 1,2 mm, pretože tie od SDV sú hrubé a nevošli by do otvoru v pojazde.
Potom už len poskladať toto „lego“ (označenie lego som použil zámerne, lebo naozaj všetko dobre pasuje).
A ďalší z radu „fire edition ex NDR“ opúšťa výrobnú linku.
Povedali…